شرکت کاغذ های حرارتی نگاره تولید کننده انواع کاغذ حرارتی

خرید رول حرارتی با چند نکته‌ی طلایی

در این مطلب، قصد داریم تا شما را برای خرید رول حرارتی راهنمایی کنیم. رول‌های حرارتی، کاربردهای زیادی دارند. از سوی دیگر، تنوع بالای این محصولات، سبب می‌شود تا خرید آن چندان ساده نباشد. بنابراین، با توجه به نوع کاربرد و مدل محصول، می‌توان بهترین رول حرارتی را انتخاب و خریداری کرد. اگر شما نیز نمی‌دانید که چه نوع و کدام مدل رول حرارتی را بخرید، با ما همراه باشید.

ساختار رول حرارتی

برای این‌که درک ادامه‌ی مطلب، برایتان ساده‌تر باشد، بهتر است ساختار رول حرارتی را تصویرسازی کنیم. جالب است بدانید که با وجود ظرافت بالای این کاغذها، ساختاری چند لایه دارند. به طور کلی، این کاغذها در چهار لایه ساخته می‌شوند. در ادامه، این لایه‌ها را از بیرونی‌ترین به سمت عمق کاغذ، شرح داده‌ایم.
لایه‌ی پوشش بالایی: بالاترین لایه‌ی رول‌های حرارتی، یک لایه‌ی پوششی است. این لایه از آسیب دیدن کاغذ و محتوای پرینت شده روی آن، جلوگیری می‌کند.
لایه‌ی زیرلایه: اگر لایه‌ی پوشش بالایی را برداریم، به «زیرلایه» می‌رسیم. این لایه، به افزایش وضوح و کیفیت چاپ کمک می‌کند. هم‌چنین اجازه نمی‌دهد که حرارت هد پرینتر حرارتی به بخش‌های پایین‌تر برسد.
لایه‌ی پایه: بعد از زیرلایه، لایه‌ی پایه قرار گرفته است. این لایه در رول‌های حرارتی مختلف، ضخامت متفاوتی می‌تواند داشته باشد. این لایه نیز تأثیر زیادی روی یکنواختی محتوای پرینت شده، ضخامت کلی رول حرارتی و مقاومت آن در برابر پارگی دارد.
لایه‌ی پوشش پایینی: این لایه نیز مانند لایه‌ی پوشش بالایی، از کاغذ در برابر مواد مختلف، حفاظت می‌کند.
حال توجه کنید که کیفیت هر لایه، تأثیر به‌سزایی روی کیفیت کل محصول دارد. مثلاً اگر لایه‌ی پوشش بالایی یا پایینی بی‌کیفیت باشد، امکان دارد نوشته‌های چاپ شده روی رول حرارتی، زودتر از بین برود. یا این‌که کاغذ سریع‌تر آسیب ببیند.

کاربرد رول حرارتی

طلایی‌ترین نکته برای خرید بهترین رول حرارتی، کاربرد آن است. رول‌های حرارتی در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند. از کارت‌خوان‌ها و دستگاه‌های عابربانک (ATM) گرفته تا پرینترهای فروشگاهی برای چاپ فاکتور، دستگاه‌های پزشکی (نوار قلب) و … .
شما باید مشخص کنید که این رول را برای چه منظوری می‌خواهید خریداری کنید. هر کاربرد، پرینتر حرارتی و رول کاغذی حرارتی با مشخصات مخصوص به خود را نیاز دارد.

رول حرارتی با طول و عرض‌های مختلف
تصویر رول حرارتی با طول و عرض‌های مختلف

عرض رول حرارتی

یکی از کلیدی‌ترین نکات طلایی برای خرید بهترین رول حرارتی، توجه به عرض رول حرارتی است. پرینترهای حرارتی مختلف، نیاز به رول‌هایی با عرض‌های متفاوت دارند. بنابراین شما باید توجه کنید که دستگاه شما، رول حرارتی با چه ابعادی را نیاز دارد.
به عنوان مثال، پرینترهای حرارتی معمول (فیش پرینتر)، اغلب از رول‌هایی با عرض ۸ سانتی‌متر یا ۷۹ میلی‌متر استفاده می‌کنند. (ما رول حرارتی ۸ سانتی هانسول را پیشنهاد می‌کنیم.) بنابراین اگر شما از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، باید به دنبال رول‌های حرارتی با چنین عرضی باشید. یا به عنوان نمونه، عرض رول حرارتی برای دستگاه کارت‌خوان ۵۷ میلی‌متری است.

طول رول حرارتی

رول‌های حرارتی با طول‌های مختلفی ساخته می‌شوند. از ۱۲ متر تا ۳۲۰ متر! اگر به جایی که رول حرارتی در دستگاه پرینتر قرار می‌گیرد، دقت کنید، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که رول با چه طولی برای دستگاه شما مناسب است. برای سهولت در تشخیص، می‌توانید از کتابچه‌ی راهنمای پرینترتان استفاده کنید. در کتابچه‌های راهنما، به این موضوع اشاره شده است. به عنوان نمونه، دستگاه‌های کارت‌خوان، از رول‌هایی با طول ۸ الی ۱۲ متر استفاده می‌کنند. راهکار دیگر، اندازه‌گیری نمونه‌ی پیش‌فرض و اولیه‌ی رول حرارتی است که در دستگاه قرار می‌گیرد. با اندازه‌گیری عرض رول و عمق آن، می‌توانید در دفعات بعدی خرید، راحت‌تر باشید.
از سوی دیگر باید توجه کنید که قیمت واحد یک رول حرارتی با طول بیش‌تر، بالاتر از رول یکسان با طول کم‌تر است. به عنوان مثال، قیمت رول حرارتی هانسول ۲۴۰ متری در مقایسه با نمونه‌های با طول کم‌تر از همین برند، گران‌تر خواهد بود. بنابراین بودجه‌ی در نظر گرفته شده نیز روی این گزینه، تأثیرگذار خواهد بود.

رنگ چاپ

نکته‌ی دیگری که انتخاب شما را محدودتر می‌کند، رنگ انتخابی برای چاپ است. همان‌طور که در ساختار رول‌های حرارتی بیان کردیم؛ سطح رویی این کاغذها با یک لایه‌ی پوششی پوشانده شده است. این سطح در اثر حرارت، تغییر رنگ داده و سبب چاپ می‌شود. رول‌های حرارتی می‌توانند محتوای پرینت شده را به رنگ سیاه، قرمز یا آبی نشان دهند. بنابراین شما برحسب سلیقه و با توجه به نوع دستگاه پرینتری که دارید، می‌توانید رنگ چاپ روی رول حرارتی را انتخاب کنید.

رول حرارتی GRG
بد نیست بدانید که بیش‌تر افراد، ترجیح می‌دهند تا نوشته‌های روی رول‌های حرارتی، به رنگ مشکی باشد. به عقیده‌ی این افراد، رنگ مشکی خواناتر و واضح‌تر است. به علاوه این‌که تمام پرینترهای حرارتی، رنگ مشکی را می‌توانند استفاده کنند. این در حالی است که برای برخی پرینترها، امکان استفاده از رنگ آبی، ممکن نیست.

رول حرارتی رنگی

نکته‌ی طلایی دیگری که برای خرید بهترین رول حرارتی باید مد نظر قرار گیرد، رنگ کاغذ است. رول‌های حرارتی رنگی، انتخاب خاصی هستند. شما می‌توانید از رول حرارتی سفید یا رنگی استفاده کنید. این موضوع به کاربرد و سلیقه‌ی شخصی شما برمی‌گردد. کاغذهای سفید معمول‌تر و مرسوم‌تر هستند اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با استفاده از رول حرارتی رنگی، فیش و قبض‌های منحصربه‌فرد و خاص داشته باشند.

برند و کیفیت

کیفیت محصولی که استفاده می‌کنید، تأثیر مستقیمی بر روی رضایت شما خواهد داشت. رول حرارتی فونیکس چین، رول حرارتی هانسول کره، رول حرارتی چن مینگ چین، رول حرارتی جوجو فنلاند، رول حرارتی او جی ژاپن، رول حرارتی کوهلر آلمان و … برخی از رایج‌ترین برندهایی هستند که در بازار می‌بینید. برندهای بهتر برای کاغذ حرارتی، کیفیت بالاتری دارند و در نتیجه عمر پرینتر حرارتی بیش‌تر بوده و کم‌تر دچار خرابی قطعات (هد) خواهد شد. از سوی دیگر، کیفیت بالای این برندها، میزان رضایت شما از کار را افزایش خواهد داد.

گرماژ رول حرارتی

گرماژ، به معنای میزان گرمازا بودن کاغذ حرارتی است. کاغذ حرارتی گرمازا است و به وسیله‌ی گرمای هد چاپگرهای حرارتی، عمل چاپ روی آن‌ها انجام می‌شود. گرماژ ۵۵ گرم، یک حد معمول و مطلوب برای کاغذهای حرارتی است. هرچه میزان گرماژ رول حرارتی از ۵۵ گرم، کم‌تر باشد، کیفیت چاپ بر روی کاغذ، افت خواهد کرد. روشن است که گرماژ بالاتر، با افزایش قیمت همراه خواهد بود. این گزینه نیز بسته به بودجه‌ی شما و سطح انتظارتان از کیفیت چاپ، قابل انتخاب خواهد بود.

پرزدهی

اگر دوست دارید که پرینتر حرارتی‌تان سالم بماند، باید از کاغذهایی بدون پرز استفاده کنید. پرینترهای حرارتی، اساس کارشان با هد است. این هد است که روی کاغذ حرکت کرده و محتوای مورد نظر را چاپ می‌کند. هد، خیلی مهم است و اگر (خدایی ناکرده!) خراب بشود، هزینه‌ی تعمیر پرینتر را به دوشتان می‌گذارد. به همین دلیل این نکته را آویزه‌ی گوشتان کنید که حتی با کم‌ترین بودجه‌ای که دارید، کاغذ رول حرارتی پرزدار نخرید! چرا که در غیر این صورت، بودجه‌ی بالاتری را باید برای هد پرینتر حرارتی کنار بگذارید!

بسته‌بندی رول حرارتی

نکته‌ی دیگری که در هنگام خرید بهترین رول حرارتی، باید مد نظر داشته باشید؛ بسته‌بندی آن است. برندهای درست و حسابی‌تر (!) اغلب بسته‌بندی‌های منظم و خوبی نیز برای محصولاتشان ارائه می‌دهند. بسته‌بندی خوب در سلامت کالا نیز تأثیرگذار است.
به عنوان نمونه، فرض کنید که این رول‌های کاغذی، بدون بسته‌بندی مقوایی و فویل یا سلفون محافظ به دستتان برسد! از آن‌جایی که به دلیل ماهیت این کاغذها، احتمال کثیف و خراب شدن آن وجود دارد، بسته‌بندی خراب، کالا را احتمالاً بلااستفاده به دست شما می‌رساند.

قیمت رول حرارتی

بودجه و هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید رول حرارتی بپردازید، گزینه‌ی دیگری است که بایستی در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره شد، رول حرارتی برحسب طول و اندازه‌ای که دارد، برند و کیفیت، گرماژ و … هزینه‌ی متفاوتی خواهد داشت. بهتر است سقف هزینه‌ی ممکن را برای خرید رول حرارتی در نظر بگیرید تا کاغذی باکیفیت‌تر و بهتر داشته باشید.

فروشنده‌ی خوب برای خرید بهترین رول حرارتی

اگر هنوز نیز در انتخاب بهترین رول حرارتی، مردد هستید، باید به یک فروشنده‌ی خوب و خوش سابقه مراجعه کنید. یک فروشنده‌ی خوب، با اطلاعات و تجربه‌ای که دارد شما را برای خرید بهترین گزینه راهنمایی می‌کند.
شرکت کاغذ حراتی نگاره، همان فروشنده‌ی خوبی است که می‌تواند شما را برای خرید بهترین رول حرارتی راهنمایی کند. رضایت کامل مشتریان بیانگر مرغوبیت و اصالت محصولات نگاره است. نگاره، واردکننده‌ی رول حرارتی از بهترین برندها است. در این‌جا شما می‌توانید به صورت آنلاین سفارش خود را برای خرید برترین برندهای رول حرارتی در انواع مختلف اعم از رول حرارتی رنگی، رول حرارتی کارت‌خوان، رول حرارتی هانسول و … ثبت کنید. فروش عمده‌ی رول حرارتی از طریق این وب سایت نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

کلام پایانی …

مهم‌ترین توصیه‌ای که در پایان این مطلب برای شما نوشته‌ایم، این است که هرگز کیفیت کالا را فدای قیمت و هزینه‌ی آن نکنید. اگر واقعاً بودجه‌ی محدودی دارید، خرید را برای بازه‌ی زمانی کوتاه‌تر و به مقدار کم‌تر انجام دهید. به خاطر داشته باشید که خرید بهترین رول حرارتی، شما را از هزینه‌های جانبی نظیر هزینه‌های سرویس و نگهداری پرینتر حرارتی، بی‌نیاز می‌کند. این در حالی است که انواع نامرغوب‌تر و کم‌هزینه‌تر این رول‌ها، می‌تواند سبب هزینه‌های تعمیر زیاد و مهم‌تر از آن، توقف در فرآیند خدمات‌رسانی شود. نگاره، فروشگاهی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید و خرید بهترین رول حرارتی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *